Friday, December 10, 2010

kembali.ke.sekolah


Salam hormat buat kalian semua.

Tajuk tak semestinya aku yang terlibat secara langsung. Maksudnya, adik-adik aku yang start balik sesi persekolahannya tahun hadapan, tak silap aku 3 Januari 2011. Maka, persiapan membeli belah baju sekolah mereka aku laksanakan pada hari ini.

Sebelum tu, maaf, semalaman tiada entri, sebab aku on drive dari Kuala Terengganu-Kuala Lumpur - Kuala Selangor..baru sampai Sabak Bernam. 8 jam perjalanan yang meletihkan. Sampai terlelap kat trafic light pun tak sedar lagi..hahaha..tak tau la ada kete ke tidak masa aku terlelap tu..ingat, letih berehat seketika.

Sambung balik. Seorang akan ambik SPM tahun depan, sorang lagi darjah dua. hai la...kecik lagi si bongsu ni.

Sesi pagi tadi, aku belikan kasut sekolah mereka. Seronok jugak layan karenah diaorang ni. Paling funny si bongsu la, beria-ia nak pakai kasut ada tali, ikat tak pandai. Tapi sebab dia nak sangat, so belikan la jugak dua pasang. Tapi brand tau lak memilih,budak-budak zaman la ni..hmmm..

Sebelah petang tadi, dua-dua orang ini membeli baju dan juga seluar sekolah. Barang-barang penting untuk mereka sekolah. Kebetulan pula hari ini hari Jumaat, so singgah di pasar malam. Terserempak dengan cikgu-cikgi, kawan sekolah lama, si Asril Azizan, bawa family jalan-jalan gitu..wow!

Bila teringat pasal beli keperluan sekolah ni, teringat aku masa kecik-kecik dulu, susah payah juga ayah & mak aku nak beli keperluan sekolah untuk aku, kakak aku, dan pada masa yang sama adik-adik aku yang kecil juga perlu makan pakai. Besar sungguh pengorbanan mereka. Kalau hitung duit gaji ayah aku masa tu yang pangkat Sarjan je dalam askar, susah juga nak hidup time tu. Syukur, rezeki lebih yang aku ada ini, aku tolong orang tua aku. Itulah jasa kecil yang boleh aku lakukan sementara mereka masih ada depan mata aku.

Terima kasih mak ayah, kini baru saya mengerti erti susah-payah mencari rezeki.

ikhlas
Kay Arnn Farelza@ hometown Sabak Bernam

0 comments:

Post a Comment

really appreciated your comments. thanks a lot