Sunday, October 17, 2010

awan.petang


Alhamdulillah..

awan petang ini so beautiful. very nice with angin sepoi-sepoi bahasa.nak ambil gambar, kamera masih beradu di rumah. Terlalu lama sangat rasanya tak 'menembak' dengan abir and rizal.Mereka pun sibuk sekarang. Musim PPA...aku doakan semua dapat yang baik-baik aja.

aku tak kena PPA Mid Year Review, tapi still tengok-tengok jugak ape yang masih kurang. jangan main-main kerja ya. Tapi yakin nawaitu Lillahi Taala, InsyaAllah..ramai yang akan membantu.. Aku masih lagi di ofis, tunggu kak aida siapkan kerja dia. Macam ape je lak kalau tinggalkan dia sensorang. Tolong aku dah banyak tadi. Alang-alang nak balik, dengar lagu yang best..kanda dinda.. Atilia dengan Monologue. =)

awan petang ni sangat damai. sedamai hati aku. hehe..jiwang la pulak. ciptaan Allah sesuai mengikut musimnya, dan kebesaran Allah ini amatlah berbaloi jika kita alunkan puji-pujian kepada-Nya. Kadang-kadang, awan petang ni menceritakan rasa gembira kita, rasa sedih kita, rasa suka kita, rasa cinta kita. Boleh untuk jadi suatu bingkisan puisi atau novel.

pernah aku bertanya pada seseorang yang aktif dalam dunia blog, blog ini umpama awan, bentuk awan sentiasa berubah-ubah, kadang-kadang panas terik, hujan, mendung, semua awan ada. Orang selalu memandang ke awan, sebab awan bergerak, tanpa kita sedar. tahu-tahu, awan yang kita lihat itu dah semakin jauh. 

begitulah dunia blog, apa yang kita rasa setiap hari berubah-ubah, kadang-kadang kita gembira, sedih, kecewa, gembira, suka, semua ada. Orang ramai suka jika blog kita banyak variasi cerita, sebab blog hidup dengan kehidupan kita, ceritalah soal sukan ikut cerita kita, buat rumusan pasal isu semasa dari minda kita sendiri. tapi yang pasti, orang selalu memandang awan hanya seketika, kemudian ia berlalu pergi, jadi, macam blog, untuk orang selalu tengok kita, selalulah update blog.

aku percaya akan naluri aku. sebab apa yang kita lihat, itulah yang kita tafsir.
khairul, jangan lupa rukun Islam kedua..solat lima waktu,..Asar dah sudah belum?

arjuna.malaya.06.21pm

1 comments:

budakbijok said...

apa lagi...jom kita aktif balik aktiviti merakam ciptaan ALLAH...ehehehehe

Post a Comment

really appreciated your comments. thanks a lot