Saturday, November 20, 2010

pilihan.hati

Assalamualaikum awal kalam buat semua.

Sesungguhnya, masa itu seharian memang ada 24jam. Tiada siapa yang di dunia ini mempunyai lebih dari 24jam atau kurang daripada itu. Yang membezakan cumalah tempoh masa siangnya, dan tempoh panjang malamnya.

Hakikat yang perlu diterima, tanpa bangkangan, hujah.. Maka, tiada alasan lagi kenapa blog ini aku gagal untuk update sepertimana yang di rancang. Rutinnya, sehari 2 kali posting. Semakin hari kerja semakin kritikal. Tekanan semakin memuncak dengan tugasan konvokesyen dan peperiksaan pelajar pada bulan hadapan. Maaf untuk yang membaca, aku tidak berkesempatan untuk update segalanya.

Eid-Ul-Adha telah berlalu...bagi mereka yang telah menyempurnakan Rukun Islam yang ke-5, tahniah di ucapkan semoga mendapat haji yang mabrur. Bukan mudah untuk menjadi tetamu Allah di sana tanpa ilmu dan persediaan yang baik. Itu yang aku fahami.

Mereka-mereka yang di tinggalkan di tanah air, melaksanakan ibadah qurban. Aku turut serta, memotong daging dan mengagihkan kepada penduduk-penduduk di kampung aku, sangat meriah, seronok tak terkira.
Namun aku tetap bersyukur kerana di dalam kehidupan ini, Allah telah aturkan sebaik mungkin. Setiap pengorbanan yang di lakukan mempunyai hikmah di sebaliknya.

Hikmah aku bertemu dengannya, sekian lama. Hanya teks sms sahaja yang banyak terhimpun di dalam telefon. Kali ini ia ada depan mata. Benar.

Benar, cerita hidup boleh di jadikan drama. Tetapi drama yang kita tonton tidak akan menjadi cerita hidup kita. Kita membayangkan perkara-perkara sedemikian tapi tak seperti yang di harapkan. 

Namun, aku bahagia. Kalau hidup ini tanpa cubaan dan dugaan, memang tidak akan sempurna. Hidup perlu di bezakan dengan gembira - duka, kaya-miskin, maju-mundur, celik-dungu, jujur-tipu, dan lain-lain. Perlu tahu semua itu, malah, mungkin perlu merasai barang satu dua cerita bersabit perkataan di atas.
Saya tahu saya bukan lelaki yang baik hati, tapi saya mahu berikan hanya yang terbaik untuk awak,
sebab ........yang terbaik untuk yang baik hati macam awak...
ikhlas 10.42am @ home ~ arjunamalaya.
 

1 comments:

sulas3 said...

sweet.... just as i know u before...

Post a Comment

really appreciated your comments. thanks a lot