Monday, November 22, 2010

Seandainya.Daku.Bersalah

Lunch hour sekarang.
Semalam, sampai Kuala Terengganu jam 09.30 malam. Menepati sasaran, sampai dalam tempoh 5 jam dari Ampang. Singgah di kenduri Naufal.Tahniah dari aku untuk kamu.
Berhenti rehat makan bihun tomyam di PokTomyam,

Terserempak + terjumpa = Abir, Seli, Hj.Mat Aris, Kuden, Epul Lala, Rahmat Jambu.
Bersembang sambil cerita tentang kerja+badminton Sukan Asia (Malaysia bertungkus-mulus, tapi tewas akhirnya..huu).

Bukan pasal atas ini yang aku nak cakap. Pasal lain sebenarnya.

Sesuatu yang menyetuh hati, aku ada lukakan hati orang. Bukan sikit. dah banyak kali.
Maaf memang tak cukup, kena hukuman setimpal. Tapi tak tahu bila hukuman akan tamat dan bebas seperti orang lain yang tak bersalah. Tapi kerana aku yang bersalah, aku berhak di hukum dan aku sanggup hadapi hukuman itu kerana aku tidak mahu sia-siakan sesuatu yang berharga yang masih ditinggalkan untuk aku. Apa dia? itu hanya aku yang tahu.

Jadi, ada lirik lagu untuk di dengari.

Sering hadir dalam diri
Perasaan sangsi
Perjalanan kasih kita yang berliku
Mungkin keterlaluan
Diriku menguji
Erti sebenar janji
Diantara kita berdua

Sering dalam diri
Kemarahan hati
Keterlaluan diriku mendugamu
Kadang-kala ku lupa
Kata-katamu dulu
Pintaku kasih
Percayalah takdir kita

Korus:
Seandainya daku bersalah
Maafkanlah daku kekasih
Aku menguji cintamu nan suci

Seandainya daku bersalah
Maafkanlah daku kekasih
Ternyata hatimu hanya untukku
Hanya untukku

Daku sering menyoal cinta
Tanpaku sedari menitis airmataku 

Ini lagu hasil karya Dr.Fazley, seandainya daku bersalah.
Maafkan daku. Kerana aku x sempurna sepertimana yang kau impikan.

Zohor dah lepas, cepat solat Kay.
1.44pm

1 comments:

Anonymous said...

kal0 dh rase bersalah tu pndai2 le nk taubat..mungkin Allah dpt ampunkan dosa k0..tp belum tentu hati manusia yg k0 sakiti tu akn maafkan k0..s0.. renung2 kn lah ye...

Post a Comment

really appreciated your comments. thanks a lot